Tuesday, March 5, 2013

SAINT LAURENT

COLLECTION V
MARCH 4TH 2013 20H
MUSIC FOR SAINT LAURENT
RECORDED ON THE ROAD IN AUSTRALIA AND ASIA
"TIDAL WAVE '13" BY THEE OH SEES
MUSIC: THEE OH SEES
Thee Oh Sees are the latest incarnation of songwriter, singer, and guitarist John Dwyer’s ever-evolving pop-folk psychedelic group. Dwyer, who hails from Providence, Rhode Island, has been active on the San Francisco indie scene since the late ‘90s, working with several bands, including the Coachwhips, Pink & Brown, Yikes, Up Its Alive, and Swords & Sandals, among others, and he formed OCS (which is an acronym for Orinoka Crash Suite, Orange County Sound, or whatever Dwyer decided it was on any given day) initially as a vehicle for the experimental instrumentals he was producing in his home studio.
In time, OCS morphed into an actual band, and worked under the usual flurry of names, most notably as the Oh Sees or the Ohsees, and eventually as Thee Oh Sees, featuring Dwyer on guitar and vocals, Brigid Dawson on vocals and tambourine, Petey Dammit (sometimes listed as Petey Dammit!) on bass, and Mike Shoun on drums.


HAIR: ORLANDO PITA
MAKE UP: AARON DE MEY
STYLISM: HEDI SLIMANE
INVITATION ARTWORK: THEODORA ALLEN



Theodora Allen is an artist from Los Angeles, who’s paintings draw together figures and objects from discrete cultural moments in order to collapse their temporal distinctions. Working within the language of Romanticism, and engaging philosophies and aesthetics defined by these various movements, the recent works explore 19th and 20th century bohemian counter cultures — from the Pre-Raphaelite Brotherhood, to the early California Arts and Crafts movement, to singer-songwriters living in Laurel Canyon in the late 1960’s. The intimate scale and cropping of the imagery, and the emotional insistence of the touch, propose that even the most canonical subjects can be made personal and present.
Allen is currently an MFA Painting candidate at UCLA (Expected 2014). In 2011 she was in residence at the Skowhegan School of Painting and Sculpture in Maine.


Monday, March 4, 2013

Bottega Veneta





COLLECTION FEMME AUTOMNE-HIVER 2013/2014

Pour l’automne-hiver 2013/2014, Bottega Veneta présente une collection au caractère franchement décontracté allié à une élégance haute précision. La silhouette met l’accent sur les formes pour mieux souligner leur galbe. La complexité de sa construction et ses lignes calculées au millimètre offrent un look d’ensemble polymorphe et la possibilité de révéler l’inattendu grâce à une expérience personnelle inédite.

La palette de coloris est sombre et stricte : noir, ardoise, anthracite et blanc nacré, que viennent rehausser comme par mégarde de vibrants éclats de rouge, jaune et curry. Les matières sont très minutieuses. Cette collection fait la part belle à la laine sous toutes ses formes, un concept qui se traduit par une grande variété de tissus, au premier rang desquels les flanelles, de la plus fine à la plus épaisse.

Dans certains cas, elles sont non tissées pour un aspect lisse, d’autres sont lavées et relavées pour créer une surface peluchée, d’autres enfin sont bouillies pour feutrer. Le feutrage constitue également une nouvelle façon de reproduire un motif d’imprimé et d’ornement. Ces matières plutôt denses forment d’étonnants contrastes avec le cuir, la soie, le satin ou la paille laquée. La coupe permet d’obtenir des lignes verticales que l’on retrouve au gré de la collection.

Les sacs de la saison sont plus petits, avec anse sac à main, souvent à armature. Les lainages se marient avec le cuir nappa, les cuirs exotiques avec le raphia pour produire des surfaces et des effets inhabituels. Les chaussures s’inspirent du mocassin ou du derby masculin, remontant haut sur le pied et présentant un talon plus fin que la saison dernière.

Les bijoux se composent de chaînes en bronze élaborées et de médaillons en porcelaine biscuit.

« Proportions, précision, confort et simplicité des belles matières sont les maîtres-mots de cette collection », explique Tomas Maier, Directeur Artistique de la griffe.

 

Sobriété, qualité et raffinement – Dès sa création à Vicence en 1966, la maison Bottega Veneta a imposé une nouvelle conception du luxe. Dans la plus pure tradition des artisans du cuir italiens, Bottega Veneta crée depuis toujours des produits de maroquinerie dont la réputation n’a d’égal que le raffinement et qui font d’elle aujourd’hui un grand nom international du luxe. La célèbre devise de la maison,« Quand vos initiales suffisent », reflète une philosophie empreinte d’individualité et d’assurance, qui s’exprime au quotidien dans une large gamme d’articles, prêt-à-porter féminin et masculin, joaillerie, mobilier notamment.

Bien que Bottega Veneta poursuive son expansion, les qualités qui définissent la marque sont immuables : savoir-faire hors-pair, design innovant, fonctionnalité contemporaine et matériaux de la plus haute qualité. Bottega Veneta accorde toujours autant d’importance à ses ateliers, où des artisans à l’incomparable talent font rimer savoir-faire traditionnel et créativité. La collaboration unique et inspirée entre artisans et designers nourrit la philosophie du luxe de Bottega Veneta, symbolisée par le cuir tressé intrecciato, signature de la maison. Durant l’été 2006, conscient de l’importance du savoirfaire artisanal et de la fragilité de ce mode de vie traditionnel, Bottega Veneta a ouvert une école pour former et soutenir les prochaines générations de maroquiniers.

Le chapitre le plus récent de l’histoire de Bottega Veneta a débuté en février 2001, avec l’intégration de la maison au sein du Pôle Luxe du groupe PPR, auparavant connu sous le nom Gucci Group. Tomas Maier, directeur de la création, a pris ses fonctions en juin 2001 et sa première collection, Printemps-Été 2002, a été immédiatement saluée par la critique.

Depuis sa création, la maison a toujours fait preuve d’une sensibilité raffinée, sensuelle et résolument personnelle, au service d’une clientèle sophistiquée et sûre d’elle-même. Depuis, Bottega Veneta a enrichi sa collection de séduisantes nouveautés, avec notamment un parfum, de la joaillerie, une montre, du mobilier et des accessoires pour la maison, tout en continuant à proposer une gamme exclusive et recherchée de prêt-à-porter, sacs à mains, chaussures, petite maroquinerie, lunettes, bagages et cadeaux.

Les produits Bottega Veneta sont distribués dans le monde entier, notamment en Europe, en Australie, en Asie, en Amérique du Nord et en Amérique du Sud, où la distribution en boutiques multimarques de luxe et en grands magasins est renforcée par un nombre croissant de boutiques Bottega Veneta. Ces dernières, conçues par Tomas Maier et aménagées selon les critères d’exigence de Bottega Veneta, permettent à la clientèle d’effectuer ses achats dans un cadre à la fois luxueux, intime et confortable. Elles sont, à l’image des articles qu’elles présentent, le reflet du patrimoine exceptionnel e de l'excellence de Bottega Veneta.


 
 

Fendi



Fall Winter 2013-2014
 
Icons unchained
 
A modern translation and celebration of FENDI's DNA: a contemporary re-reading of fur and the new Selleria.
Fur is ubiquitous and is sublimated by innovative craftsmanship and technology.
Sport Couture: FENDIs new perceptions and hierarchy of materials. Double cashmere, silk, precious wools often doubled with neoprene. Many three-dimensional embroidery and trompe l’oeil: the craftsmanship on fabrics and leathers mimics fur and vice versa.
Form and functionality are in a constant dialogue: silhouettes and volumes are neat, anatomic, feminine, rounded, often geometrical, architectural, in one word modern.
Metamorphic minks and foxes play with the animalier FENDI codes, creating a magnified opulence of rare and precious manufacture.
Polychromic pastel tones, intarsia and stripes, versus withes and pure vivid colors.
Ongoing revisit of FENDI’s iconic handbags and the new Selleria that takes its name from the number of  hand-made stitches: Adele 1328, Anna 1322, Peekaboo 1584…
3D fur embroidery, glass tubes and micro-sequins, fringes, braiding.
Ultra-soft Cuoio Romano or sellier leather, mirrored plexiglass, printed pony, inlayed mink, weightless nappa.
Pointed pumps, boots and lace-ups have mirrored and multi-faceted heels.

PHILIPP PLEIN fashion show


PHILIPP PLEIN women’s fall/winter 2013/2014 collection



PHILIPP PLEIN women’s fall/winter 2013/2014 collection

Once upon a time…




 


Milano, 23 February 2013



The young designer Philipp Plein invited Grace Jones, the queen of disco music , onto his catwalk. In a dreamy atmosphere of an enchanted forest, just like a fairy tale, fascinating and mysterious, the grand voice of Grace Jones echoed through the trees. Strong and magnetic like PHILIPP PLEIN’s new Fall/Winter 2013/2014 collection.


The live performance by the famous Jamaican singer, actress and model signalled the beginning of a parade of exquisite beauty, enveloped in a rare and magic atmosphere. In front of an international audience including celebrities, members of the fashion elite and a young dynamic jet set crowd.

A second live performance by Grace Jones at the much lauded PHILIPP PLEIN after party, right after the fashion show, featured a selection of the diva’s famous repertoire. This bewitching evening continued into the late hours with a dj set by Marcelo Burlon .
Like a fairy tale, the new PHILIPP PLEIN collection is bursting with the wonders of Italian-made luxury. Some of the highlights: a luxurious silver fox fur with crystal covered sleeves; The sheepskin coat with murmasky collar and cuffs over a long crepe tunic; Ultra glitter Cinderella pumps and maxi fringed shopping bags; the mermaid dress in cardinal red satin , cinched at the waist with a metallic snake ornamented belt; and a sexy evening dress in silk velvet with extra- long zipper, accentuating the sensuality of the “Cinderella “ slippers.
And just like a fairy tale with a happy ending, where love triumphs, the arrival of PHILIPP PLEIN’S bride. Sexy in her body hugging bright white dress, under a cape in jacquard knit, with white fox edging.




Tuesday, February 26, 2013

KARL LAGERFELD store

 
KARL LAGERFELD WILL BROADCAST THE EXCLUSIVE STORE OPENING
LIVE ON KARL.COM AND ON THE KARL LAGERFELD FACEBOOK PAGE.
The first KARL LAGERFELD store located on 194 Boulevard St Germain will open its doors
to the public on March 1st with a very private celebration in the presence of Karl Lagerfeld the
day before.
Affirming its digital connection after the brands online launch in January 2012, KARL LAGERFELD will broadcast the exclusive store opening live on karl.com and the Karl
Lagerfeld Facebook page.
On February 28th all fans and followers of the fashion house are invited to virtually join
this exclusive event on www.karl.com and on www.facebook.com/karllagerfeld from
8.30 PM – 11PM CET.
Three cameras set in the KARL LAGERFELD STORE will allow followers to experience the
event virtually. The celebration will be attended by fashion editors, celebrities and Karl
Lagerfeld himself and a Twitter wall will allow the viewers to actively take part in the event
and ask questions @KarlLagerfeld using the #KarlLagerfeldStore which will be randomly
answered live during the evening.