Monday, September 16, 2013

For Men Only

 
 
A NEW IMAGE FOR PRADA IN NEW IMAGE
Prada renews its men's store in Via Monte Napoleone 6, Milano with a project designed by architect Roberto Baciocchi. The inside space, arranged on three floors, occupies a total surface of 860 square metres. Outside, the storefront, that respects the building’s original architecture, features a new, wide central entrance creating an immediate visual connection between the store’s inside and the city.
The ground floor and first floor offer the leather goods, accessories, footwear and ready-to-wear collections. The Prada Made to Order service provides for the possibility to customise garments, accessories and footwear by choosing among different materials, finishes and colours.
On the second floor, the Made to Measure service is available: a project designed to meet the expectations of the most demanding male customers, whereby a wide range of "bespoke" variations of suits, coats, jackets, shirts and trousers are created.
A new combination between the masculine, contemporary character of the location and an apparent dissonance in the choice of materials and finishes characterises the ground floor. The black and white chequered marble floor, one of Prada’s historic brand identity elements, contrasts against the walls clad in natural aluminium corrugated panels, an experimental material looking like a 1950s industrial finish.
Also, the traditional beamed ceiling architectural theme is interpreted by matching the classic Prada pale green with aluminium details. The upper floor, about 220 square metres large, is an open space, characterised by ebony wood floors and aluminium panels covering the walls completely.
This environment is rhythmically arranged with a wall made of an evenly spaced sequence of windows and a long black marble colonnade, interrupted by the marble stairs and by the crystal elevator casing connecting all the floors. Light metal and crystal frames are used to display products, whilst bright red, green and blue saffiano leather is used in the design of display counters.
Furniture is completed by seats and sofas made of precious ostrich leather in the same colours. The top floor, bright with daylight, is clad in thin staves of wood. The masculine, atelier-like flair of this space is interpreted in a more intimate key here; the product display also highlights the welcoming character of this environment, which is dedicated to special collections and the Made to Measure service.








 
UNA NUOVA IMMAGINE PER PRADA IN VIA MONTE NAPOLEONE
Prada rinnova il suo negozio dedicato alle collezioni maschili e sito in Via Monte Napoleone 6, Milano, con un intervento curato dall’architetto Roberto Baciocchi. Lo spazio interno, suddiviso su tre piani, occupa una superficie totale di 860 metri quadrati.
Il fronte esterno, rispettando l’architettura originale del palazzo, presenta un nuovo ampio ingresso centrale che mette in immediata relazione visiva lo spazio del negozio con la città. Il piano terra e il primo piano sono dedicati alle collezioni di pelletteria, accessori, calzature e abbigliamento. Il servizio Prada Made to Order offre la possibilità di personalizzare capi d’abbigliamento, accessori e calzature, scegliendo tra diversi materiali, finissaggi e colori.
Il secondo piano è dedicato al servizio Made to Measure: progetto volto a soddisfare le richieste della clientela maschile più sofisticata ed esigente, permettendo di realizzare in un‘ampia gamma di varianti abiti, cappotti, giacche, camicie e pantaloni “su misura”.
Il piano terra propone un nuovo accostamento tra il carattere maschile e contemporaneo degli spazi e un’apparente dissonanza nella scelta di materiali e finiture. Il pavimento a scacchi in marmo bianco e nero, identità storica del marchio Prada, contrasta con le pareti rivestite da pannelli in lamiera ondulata in alluminio naturale, un materiale sperimentale, di carattere industriale anni ‘50.
Inoltre, il tradizionale tema architettonico del soffitto a travi viene interpretato accostando il classico verde pallido Prada a dettagli in alluminio. Lo spazio al piano superiore, di circa 220 metri quadrati, è un ambiente aperto, caratterizzato da un pavimento in legno di ebano e da pannelli in alluminio che rivestono interamente le pareti.
 
Il ritmo dell’ambiente è scandito dalla parete composta da una sequenza regolare di finestre un lungo colonnato in marmo nero, interrotta dalle scale in marmo e dal volume in cristallo dell’ascensore che collega tutti i livelli. Leggeri telai in metallo e cristallo espongono il prodotto, mentre i toni accesi del saffiano rosso, verde e blu compongono il disegno dei banchi espositivi.
Completano l’arredo, le sedute e i divani in preziosa pelle di struzzo negli stessi colori. L’ultimo piano, illuminato dalla luce naturale, presenta un rivestimento in legno a doghe sottili. Il carattere maschile e sartoriale dello spazio è qui interpretato in chiave più intima; anche l’esposizione del prodotto sottolinea i toni accoglienti dell’ambiente, dedicato alle collezioni speciali e al servizio Made to Measure.
 
 
 
 


1 comment:

  1. Bardzo stylowe i eleganckie wnetrza.
    Kolekcja na pewno tez wspaniala.

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