Monday, February 23, 2015

Prada


Prada opens its second store in Sanya, China, inside the prestigious ‘Sanya Haitang Bay CDF International Shopping Mall’, in the Haitang Bay district.

The space, designed by architect Roberto Baciocchi, covers a total area of approximately 420 square metres on a single level and houses the women’s and men’s ready to wear, leather goods, accessories and footwear collections.
The façade inside the mall is clad in black Marquinia marble and embellished with slim polished steel profiles, highlighting the large entrances, windows, light boxesand display windows.
The first entrance, defined by thesignature black-and-white marble chequered flooring,leads to a spacewhere the women’s leather goods and accessories collections are displayed. The areais characterised bygreen fabric-clad walls with cut-in alcoves recalling Prada’s iconic display niches, an element defining all the store spaces dedicated to the women’s collections. Polished steel display counters with drawers covered in coloured saffiano leather complete the furnishing.
The women’s footwear collection is presentedin niches with polished steel profiles outlining the walls’ curved surface; green velvet sofas define the space.
The women’s ready-to-wear collection is displayed in an areawith transparent Perspex units enhancing the elegant atmosphere.
The entrance to the area dedicatedto men opens up on a space characterised by Saint Laurent marble floorboardsand ebony-clad walls with precious polished steel nicheshosting the men’s leather goods and accessories collections.
The area dedicated toready-to-wear andfootwear is characterised by ebony floorboards and walls, darkbrown carpeting and cotto-coloured leather sofas. Polished steel display cases and counters with drawers covered in coloured saffiano leatherenrich the space.
 








 


Prada inaugura in Cina il suo secondo negozio a Sanya, nel distretto di Haitang Bay, all’interno del prestigioso ‘Sanya Haitang Bay CDF International Shopping Mall’.

Lo spazio, progettato dall’architetto Roberto Baciocchi, occupa una superficie totale di circa 420 metri quadrati su un unico livello e ospita le collezioni femminili e maschili di abbigliamento, pelletteria, accessori e calzature.
La facciata interna al mall è impreziosita da un rivestimento in marmo nero Marquinia e da leggeri profili in acciaio lucido che sottolineano gli ampi ingressi, le vetrine, il light-box e le vetrinette espositive.
Un primo ingresso, definito dal classico pavimento in marmo a scacchi bianchi e neri, introduce in un ambiente che ospita le collezioni femminili di pelletteria e accessori. Lo spazio è caratterizzato da pareti rivestite in tenda di tela verde con nicchie che richiamano le storiche buche Prada, elemento che contraddistingue tutti gli ambienti del negozio dedicati alle collezioni femminili. Completano l’arredo, banchi espositivi in acciaio lucido con cassetti in saffiano colorato.
Le calzature donna sono esposte in nicchie con profili in acciaio lucido che disegnano il movimento delle pareti; divani in velluto verde definiscono lo spazio.
La collezione di abbigliamento femminile è presentata in un ambiente con espositori in lame di perspex trasparente, che ne esaltano l’atmosfera.
L’ingresso all’area uomo introduce a uno spazio caratterizzato da pavimento con doghe a spina di pesce in marmo Saint Laurent e pareti in legno di ebano con preziose teche in acciaio lucido che ospitano le collezioni maschili di pelletteria e accessori.
L’area dedicata all’abbigliamento e alle calzature è caratterizzata da pavimenti e pareti in legno di ebano, moquette testa di moro e sedute in pelle color cotto chiaro. Arricchiscono lo spazio, teche in acciaio lucido e banchi espositivi con cassetti in saffiano colorato.
 

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