Prada
Men’s Fall/Winter 2014/15
Stage
The
process of designing a set for a fashion show strongly resonates with the one
of theatrical performance: in both cases characters, space and music come
together into a single concept, each one contributing to the unique experience
of the audience.
For the
FW 2014/15 Men Show, AMO designs a set as an experimental and informal stage
for performance. A large 1m high platform occupies the center of the room. The
majority of the audience is orderly arranged around the central stage, while
the room is bordered on all sides by metal scaffolding serving as balcony to
the rest of the public. Different geometric excavations punctuate the central
stage; surprisingly part of the audience sits inside these pockets, becoming
part of the overall scenography of the show. Models weave on the central stage
around the audience, while the rest of the public experiences the show all
around from multiple points of views. The space is neutral: the central stage
is entirely covered in grey felt, while the metal structured of the balcony is
cladded all along the perimeter with a curved natural metal mesh. Metal reoccurs
in the pockets of the central platform, while felt dominates the main entrance.
Credit:
AMO
Music
Music
includes a list of tracks, selected and mixed by Frédéric Sanchez - The Ballad
of Sexual Obsession by Nina Hagen and Ben Frost’s Peter Venkman Pt. 1 Gluteus
Maximus remix to name a few; as well as live exclusive lyrics adapted and
performed by a concert group called L’Usignolo. Amongst the others, some pieces
taken from Pina Bausch shows side by side with transcriptions by Kurt Weill.
Prada
Uomo Autunno/Inverno 2014/2015
Palco
Il
processo di progettazione di un set per una sfilata di moda corre in parallelo
a quello delle performance teatrali: in entrambi i casi, i personaggi, lo
spazio e la musica si fondono in un unico concetto, dove ognuno contribuisce
all’esperienza unica del pubblico. Per la sfilata Prada Uomo Autunno/Inverno
2014/15, AMO progetta un set come un palco sperimentale e informale di una
performance. Una grande
piattaforma alta 1m occupa il centro della sala. La gran parte del pubblico è
ordinatamente disposta intorno al palco centrale, mentre la sala è bordata su
tutti i lati da impalcature metalliche che fungono da balconata al resto del pubblico.
Diversi scavi geometrici costellano il palco centrale; ci si stupisce nel
notare che parte del pubblico siede all’interno di queste buche, diventando
parte della scenografia complessiva della sfilata. I modelli serpeggiano sul
palco centrale intorno al pubblico, mentre il resto dei presenti si gode la
sfilata intorno al palco da prospettive multiple. Lo spazio è neutrale: il
palco centrale è interamente coperto da feltro grigio, mentre la struttura metallica
della balconata è avvolta lungo tutto il perimetro da una rete metallica
naturale ondulata. Il metallo riappare nelle buche della piattaforma centrale,
mentre il feltro domina l’ingresso principale.
Credit: AMO
Musica
La musica
include brani selezionati e mixati da Frédéric Sanchez tra cui the Ballad of
Sexual Obsession di Nina Hagen e Peter Venkman Pt. 1 Gluteus Maximus remix di
Ben Frost; e brani riadattati in esclusiva per Prada, suonati da un’orchestra
dal vivo – il gruppo L’Usignolo - tra cui alcuni passi tratti da spettacoli di
Pina Bausch affiancati a trascrizioni di Kurt Weill.
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