Friday, January 3, 2014

Prada


Prada Womenswear Spring/Summer 2014 Campaign

Steven Meisel’s Spring/Summer 2014 campaign for Prada reflects the fierce and independent spirit of the collection. Teams of models hold us in their collective gaze, looking forward in a united vision. Dresses, coats and accessories come alive with giant mural prints of female faces, layering contrasting dimensions of femininity. The walls of the Via Fogazzaro show space in Milan were similarly transformed, emblazoned with ‘In the Art of the Multitude’ – a contemporary muralists’ and illustrators’ vision of female representation, power and multiplicity. Identikit glossy side partings are crowned with feathered headpieces, and sporty tube socks encrusted with candy-like crystals. Handbags are ladylike in the extreme, in glossy crocodile, studs, and saffiano leather. Striped sporty detailing at necklines and busts emphasizes the feeling of team photographs, but then the scale is magnified, the cropped images accentuating detail in the frame. The effect is a surreal wallpaper of textures, colours, and the luxurious detail of the clothing. Glowing with independent truth, a youthful idealism and aggressive optimism unites this modern feminine troupe. The models are Julia Bergshoeff, Dorota Kullova, Ashleigh Good, Gracie Van Gastel, Amanda Murphy, Viktor Van Pelt, Maggie Jablonski, Lieke Van Houten, Maja Salamon, Ola Rudnicka, Sabrina Ioffreda, Magdalena Jasek, Nastya Sten, Cindy Bruna, Anna Ewers, Ophelie Guillermand, Malaike Firth and Lexi Bolling.

A video campaign will premiere soon on www.prada.com
 
 



Campagna Prada Donna Primavera/Estate 2014

 La campagna Primavera/Estate 2014 scattata da Steven Meisel per Prada riflette lo spirito audace e indipendente della collezione. Gruppi di modelle ci rapiscono con il loro sguardo collettivo, mirando l’orizzonte in una visione unitaria. Abiti, cappotti e accessori prendono vita con giganti stampe a graffiti di volti femminili, sovrapponendo dimensioni contrastanti della femminilità. Anche le pareti dello spazio di Via Fogazzaro a Milano, dove si è tenuta la sfilata, sono state trasformate con lo stesso procedimento, rivelando ‘In the Art of the Multitude’, una visione di illustratori e artisti dei graffiti contemporanei della rappresentazione femminile, del potere e della molteplicità. Le acconciature, identiche, prevedono la riga da una parte per chiome lucide adornate da piume, mentre le calze al ginocchio sportive sono tempestate di cristalli che evocano caramelle. Le borse sono estremamente femminili, impreziosite da coccodrillo lucido, borchie e saffiano. Strisce sportive come dettaglio lungo le scollature e il busto sottolineano l’atmosfera da ritratto di squadre studentesche, ma poi la scala viene ingrandita, con le immagini tagliate che accentuano il dettaglio nell’inquadratura. L’effetto è un surreale sfondo di texture, colori e lussuosi dettagli dei capi. L’idealismo della gioventù e un ottimismo aggressivo uniscono questa moderna squadra femminile, che emana in modo radioso il senso dell’indipendenza più genuina. Le modelle ritratte sono Julia Bergshoeff, Dorota Kullova, Ashleigh Good, Gracie Van Gastel, Amanda Murphy, Viktor Van Pelt, Maggie Jablonski, Lieke Van Houten, Maja Salamon, Ola Rudnicka, Sabrina Ioffreda, Magdalena Jasek, Nastya Sten, Cindy Bruna, Anna Ewers, Ophelie Guillermand, Malaike Firth e Lexi Bolling.

 Un video della campagna sarà visibile sul sito www.prada.com

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