Thursday, April 18, 2013

a place for new stories...



PRADA JOURNAL: a place for new stories

 

 

18 Aprile 2013 – Prada, fedele al suo spirito d’innovazione, lancia un concorso letterario in collaborazione con Giangiacomo Feltrinelli Editore.

 

Unendo trasversalmente moda e letteratura, Prada prosegue il suo percorso esplorativo di nuovi talenti per il quale Feltrinelli Editore mette a disposizione i suoi cinquant'anni di esperienza editoriale. Si apre così la ricerca di nuovi artisti in grado di raccontare il mondo con occhi unici e rari. 

 

Il concorso letterario nasce anche dalla curiosità di esplorare linguaggi innovativi attraverso forme d'espressione che convergano sulla parola scritta, creando una piattaforma indipendente di interesse e un'insolita riserva di ricerca editoriale.

 

“Quali realtà ci restituiscono i nostri occhi? E come vengono filtrate queste realtà attraverso le lenti?”

 

Attraverso la metafora degli occhiali da vista Prada entra in un mondo fatto di parole scritte ancora prima che dette lanciando una sfida per esplorare e valorizzare l’interpretazione individuale della realtà. Gli occhiali da vista diventano pretesto e strumento per indagare universi creativi differenti: un canale privilegiato e finestra sul nostro mondo e perché no, nuovi mondi possibili.

 

Il concorso si apre oggi 18 Aprile e terminerà il 18 Giugno.

Tutte le informazioni su Prada.com/journal

 

***

PRADA JOURNAL: a place for new stories

 

 

18 April 2013 – Prada, in keeping with the brand's innovative spirit, launches a literary contest in cooperation with Giangiacomo Feltrinelli Editore.

 

As it spans across fashion and literature, Prada continues in a quest for new talents, with Feltrinelli Editore contributing to the house's fifty years of publishing experience. This prompts the search for new artists who can see the world with a unique, rare gaze.

 

The literary contest also stems from the curiosity to explore innovative languages by means of forms of expression leading to the written word, thus creating an independent platform of interest and an unprecedented reserve for literary research.

 

“What are the realities that our eyes give back to us? And how are these realities filtered through lenses?”

 

By using the metaphor of prescription glasses, Prada enters a world made of written words, rather than spoken, thus launching a challenge to explore and enhance the individual interpretation of reality. Optical frames become an opportunity and a tool to investigate diverse creative worlds: a preferred channel and a window on our world, and - why not - on new potential worlds.

 

The contest opens today, April 18, and it will close on June 18.

All information on Prada.com/journal

 

1 comment:

  1. This is a very intresting info for me! And I'm glad to read this blog. Have a good day :-*

    ReplyDelete