Prada Resort
2015 Campaign
In a stately garden, overgrown with
tangled histories, Prada introduces a feminine study of wardrobe classics. The
season’s most captivating new faces star in the series of enigmatic monochrome
portraits, captured by pre-eminent photographer, Steven Meisel.
The exacting construction of the
clothes is as clear to see as the careful construction of the photographs,
revealed by decorative stitching over the seams of each garment, including bags
and shoes. Contrasting coloured threads are doubled to look like embroidery
tracing the architecture of the collection, emphasizing quintessential shapes:
short jackets, boxy skirts, pleated trousers and belted dresses.
Traditional distinctions between male
and female codes become passé in new archetypes of dress for the modern woman.
Stripes and checks in blue, brown, green and beige, reminiscent of men’s
workwear shirts, are transposed onto modern proportions and silhouettes. A
light 70s influence is evident in the soft flare of a trouser or a skirt. The
top stitch detailing weaves a continuum between the Spring/Summer Men’s and
Women’s Resort Collections, which were shown together in Milan to the sounds of
Psychic TV.
Faces of the future Adrienne Juliger,
Ine Neefs and Moya Mardy are arranged in carefully measured compositions
creating intriguing illusions of scale. The simplicity of their poses, hands
held loosely by the sides, let the clothes speak for themselves.
Their fresh demeanors are conduits
for layered paradigms and new perspectives, worn with a casual lightness of
touch. The result is a transformative new attitude for the modern Prada woman.
Find the new
campaign video on www.prada.com
Campagna Prada Resort 2015
In un giardino maestoso, rigoglioso di storie intrecciate, Prada
introduce uno studio sui classici del
guardaroba femminile. I nuovi, più affascinanti volti della stagione sono i
protagonisti di una serie di enigmatici ritratti monocromatici, catturati dall’obiettivo
del celebre fotografo Steven Meisel.
L’attenta costruzione degli
abiti è chiara come la meticolosa costruzione delle fotografie, rivelata dall’impuntura
decorativa su ogni capo, comprese borse e calzature. Le cuciture a vista con
fili a contrasto sono doppie per farle apparire come un ricamo che delinea l’architettura
della collezione, enfatizzando la purezza delle forme: giacche corte, gonne svasate,
pantaloni pieghettati e abiti con cinture.
Le tradizionali distinzioni
tra codici maschili e femminili svaniscono, lasciando il posto a nuovi
archetipi di abbigliamento per la donna moderna. Tessuti a righe e a quadretti
in blu, marrone, verde e beige, che richiamano le camicie da lavoro maschili,
sono trasposte in proporzioni e silhouette moderne. Un lieve accenno agli anni ’70
è evidente nella leggera svasatura di un pantalone o di una gonna. Il dettaglio
a impuntura rappresenta un continuum tra la Collezione Uomo Primavera/Estate e
la Collezione Donna Resort, presentate insieme a Milano al ritmo degli Psychic
TV.
I volti del futuro, Adrienne
Juliger, Ine Neefs e Moya Mardy, sono disposti in composizioni attentamente
misurate che creano intriganti illusioni dimensionali. La semplicità delle loro
pose e le mani che ricadono con disinvoltura lungo i fianchi lasciano parlare
gli abiti. I loro atteggiamenti freschi rappresentano un canale per paradigmi
stratificati e nuove prospettive, indossati con un leggero tocco disinvolto. Il
risultato è un nuovo approccio trasformativo per la donna moderna Prada.
Scoprite il video della
campagna su www.prada.com
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